Vertrek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

01 Maart 2016 | Indonesië, Batavia

Beste allemaal,

Op dit moment is het Nederlandse tijd 1.50 uur en ik heb net de zon op zien komen. Het vliegtuig is nu ter hoogte van Sri Lanka. (foto zonsopkomst en dag/nacht grens).
Na een vroege maaltijd ging om 19 uur de lichten uit in het vliegtuig en na anderhalf uur dommelen toch maar wat gaan doen. Uiteindelijk toch nog wat geslapen. En nu is het weer dag.
Alles gaat tot nu toe nog voorspoedig.
Om 13 uur verzamelde de groep zich in de vertrekhal bij balierij 30. Even ingecheckt en ondanks alle cadeautje voor de kinderen (dat was toch 8 kilo) van het eiland Moti bleef ik nog onder de 30 kilo. Dat houdt in, dat ik nog aardig wat souvenirs kan kopen! ;-)
Keurig netjes om 15.45 uur vertrokken vanaf Schiphol met een half leeg vliegtuig. Ik had een stoel aan het raam en ik had wat twijfels, want dan moet je steeds vragen om eruit te gaan. Maar wat blijkt er zit niemand naast mij...de hele rij voor mijzelf alleen. En ik was niet de enige. Dat was dus een luxe slaapplaats (voor velen).
Nog 3,5 uur en dan komen we aan in Jakarta. Ik ben benieuwd!

  • 01 Maart 2016 - 18:41

    Ma Verboom:

    Leuk José en nu gaat de reis beginnen. Je had lekker de ruimte in het vliegtuig en dat is erg fijn.

  • 01 Maart 2016 - 19:07

    Josée:

    Wat leuk, al een update. Wat een luxe, zo'n hele rij voor je zelf.
    En ook al foto's, blijf zo doorgaan zou ik zeggen, dan genieten we nóg meer mee.

  • 01 Maart 2016 - 22:20

    Martin & Linda:

    Lekker veel ruimte jose........Ik zit meestal als 1 van de spreekwoordelijke haringen in een ton met de vliegreizen die ik tot nu toe gemaakt heb......Gelukkig heb ik altijd een klein vrouwtje (Linda) naast mij......:-) mooie luchtfoto's

    Veel plezier met het vervolg

    Grtjs Martin & Linda

  • 02 Maart 2016 - 12:30

    Angelique ; Oud-Eclips-reisgenootje:

    José, hoopvol klopt ook mijn hart, vanuit NL zal ik aan je denken.
    Heel veel geluk met de locatie, techniek, en vooral.. de weersomstandigheden.
    Dat ook dit een top eclips zal worden, hoewel kort, wel krachtig!

    Jij ontmoet vast weer allerlei oude bekenden, en beroemde eclipsjagers ! Zet ze maar op de foto.
    Tot slot: veel plezier in het prachtige eilandenrijk. (en succes met bijkomen van jet-leg)

    Angelique uit Alkmaar.

  • 02 Maart 2016 - 17:15

    Esther Stout:

    Wat leuk, José, dat we zo mee kunnen genieten van je reis!
    En je hebt al snel foto's erop gezet, helemaal leuk.
    Goede reis en veel plezier!

    Groetjes, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Reislustig als altijd, reis ik dit jaar af naar Indonesië. Ik hoop op 9 maart een prachtige zonsverduistering te gaan zien. Nu maar hopen, dat het een onbewolkte dag gaat worden.

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 23 Maart 2016

Indonesië en de zonsverduistering 2016

Landen bezocht: