Feb 29 Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Feb 29 Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Feb 29 Jakarta

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

02 Maart 2016 | Indonesië, Batavia

Maandag 29 februari 2016

Het vliegtuig kwam keurig netjes op tijd aan op de luchthaven, zelfs een kwartier te vroeg.
Het tijdsverschil met Nederlands is 6 uur.
Terwijl ik op de bagage stond te wachten heb ik geprobeerd geld te pinnen en na 2 pogingen is het gelukt. En Joop, speciaal voor jou: ik weet nu hoe het voelt om miljonair te zijn...als dat geen goed voorteken is voor 10 maart! ;-)
Udin, onze gids, stond al te wachten en als eerste gingen we op weg om lekker te lunchen.
Dat is een goed begin: meteen een Indonesische rijsttafel met allemaal lekkere hapjes.
Na de lunch ingecheckt in RedTop Hotel, kamer 1109. Het uitzicht was magnifiek, een prachtig plaatje van Jakarta.
Het was wel koffer neerzetten en vervolgens nog een stadstour door Jakarta met de bus. De verbazing was groot over de vele scooters, die rond reden. Er wordt in Indonesië links gereden.
Aan de ene kant is het een hele moderne stad, aan de andere kant ligt er om de hoek een krottenwijk.
Udin gaf aan, dat in Jakarta 3 problemen zijn: de armoede, overstromingen en de verkeersopstoppingen. Er staat van 's morgens 7 tot 's avonds 22 uur file in Jakarta. Ze zijn met allerlei proeven bezig om dat te verminderen, tolwegen, wegen afsluiten etc.
We zouden langs Batavia stad gaan, maar vlak voor aankomst, kwam er een tropisch regenbuitje ( het water was gewoon warm!) dus nog maar een rondje gereden. Nou toen was de bui al iets minder. Toch maar even wat gaan drinken Café Batavia. Een café bekend uit de koloniale tijd met allerlei portretten van Hollywood sterren. Na de koffie en de thee was het al donker in Jakarta, dus gauw een rondje langs de koloniale gebouwen. Terug naar het hotel voor het diner. Daarna lekker slapen, want na een nacht overslaan was het daar wel tijd voor.

  • 02 Maart 2016 - 18:02

    Hans:

    Mooi begin Jose. Veel plezier verder. Nrem maar een miljoentje mee

  • 02 Maart 2016 - 18:10

    Jose Verboom:

    Hahaha, een miljoen hier is 70 euro.....;-)

  • 02 Maart 2016 - 18:29

    Ma:

    Leuke indruk. Is de temperatuur lekker of veel regen. Je lijkt met de laatste foto wel op pa hoor.

  • 02 Maart 2016 - 18:56

    Loek Pino:



    Fijn dat de reis goed is gegaan, leuke foto s wat een verschil met hier .
    Jose geniet van je reis wij volgen je wel groetjes Semmy en Loretta Loek.

  • 02 Maart 2016 - 19:26

    Josée:

    Dat klinkt allemaal geweldig, heb vanmiddag nog eens extra aan je gedacht door die tsunami berichten. Is volgens mij niet in gebied waar jij bent, maar toch.... Hoop dat er op dat gebied, trouwens in alle opzichten , geen nare dingen gebeuren en dat je missie: de zonsverduistering nu écht zien, slaagt!

  • 02 Maart 2016 - 21:43

    Joop:

    Hoi Jose. Ik heb die van mij nog eens opgezocht, maar dat is maar 100.000.
    Toch blijft het leuk zo iets in je portemonnee te hebben. (In euro's zou nog leuker zijn).

    Zo te lezen heb je al een goed begin. Zoals je weet is dat het halve werk.
    Dat de rest van je tijd daar ook zo mag verlopen.
    Let wel op, dat als je foto's van de zonsverduistering gaat plaatsen, je wel de goede gebruikt. ;-D.

  • 03 Maart 2016 - 11:34

    Jose Verboom:

    Hey Joop, ik heb nog eens de wisselkoersen bekeken, maar dan betaal je wel veel te veel. 100.000 IDR is 7 euro....Dit werd bevestigd door onze gids. Het is wel lastig hoor, maar je moet wel de nullen tellen, anders ben je hier volledig de draad kwijt! hahaha

  • 03 Maart 2016 - 12:04

    Joop:

    Toch kan je je maar
    beter daar in een 0 vergissen dan hier.

  • 03 Maart 2016 - 21:21

    Kitty:

    Ik krijg dus vast een 'heeeeeeeeel" duur souvenir als je naar huis komt :-), :-)

  • 03 Maart 2016 - 21:23

    Kitty:

    Oh nog een vraag van Tommy: Zijn dat allemaal verlengsnoeren aan een paal???

  • 07 Maart 2016 - 21:54

    Jose Verboom:

    Ja een nulletje meer of minder is voor ons niet zo schrikken....voor de mensen hier wel. hahaha
    Een heeeeeeeel duur souvenir als ik wat kan vinden...hihihi.
    Ja, ik vermoed het wel. Het is een wonder dat alles blijft werken. Ik snap nu wel, dat niets het niet meer doet bij een natuurramp.

  • 07 Maart 2016 - 21:54

    Jose Verboom:

    Ja een nulletje meer of minder is voor ons niet zo schrikken....voor de mensen hier wel. hahaha
    Een heeeeeeeel duur souvenir als ik wat kan vinden...hihihi.
    Ja, ik vermoed het wel. Het is een wonder dat alles blijft werken. Ik snap nu wel, dat niets het niet meer doet bij een natuurramp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Reislustig als altijd, reis ik dit jaar af naar Indonesië. Ik hoop op 9 maart een prachtige zonsverduistering te gaan zien. Nu maar hopen, dat het een onbewolkte dag gaat worden.

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5269

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 23 Maart 2016

Indonesië en de zonsverduistering 2016

Landen bezocht: