Dinsdag 1 maart - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 maart - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 maart

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

03 Maart 2016 | Indonesië, Bandung

Vandaag gaan we op weg naar de volgende tussenstop en wel Bandung.
De reis deze dag gaat via Bogor ( het voormalig Buitenzorg) en daarna de Puncuk pas naar Bandung.
Na een uurtje rijden kwamen we aan in de plaats Bogor voor het bezoek aan Paleis Buitenzorg en de Botanische Tuinen. In de tuinen van Paleis Buitenzorg stonden honderden herten. Udin vertelde, dat het er ieder jaar meer worden.
In de botanische tuinen werd de groep in tweeën gesplitst. Ik ging mee met de gids Ery. Hij vertelde, dat Indonesië het 5e land ter wereld is in biodiversiteit.
Hij ging met ons een rondje maken door de tuinen. Wat was er allemaal te zien: kanariebomen; apeboom (Baobab), Waaierpalm, Amazone lelie, de lotusplant, papyrus. Onderweg kwamen wij ook nog langs de Hollandse begraafplaats. Als fotograaf kan je je helemaal uitleven. Ik zal niet alle foto's toevoegen. ;-)
Na de tuinen op weg naar de Puncuk pas. Er waren veel verkeersopstoppingen, omdat wegen afgesloten waren vanwege de lokale markten. De bus stond veel stil, maar dat gaf niet, want er was veel te zien. Onderweg ook nog even gestopt bij een theetuin en daar de eerste uitleg over thee gehad.
Jammer genoeg viel er op de pas niet veel te zien, vanwege de regen en de mist. Het leukst was, als je contact kreeg met een kleine kindje. Even zwaaien en dan kreeg je een kushandje terug.....
De bus stopte op een brug, die geen pijlers had en een mooi uitzicht.
Om 17.30 kwam we in Bandung aan in het Savoy Homann hotel. Het hotel is gebouwd in de koloniale tijd. Er was even ruimte voor het diner, dus ik ben samen met Wilma gaan zwemmen.
Brr. ...dat wat was koud!
Het diner was in een lokaal restaurant met band! Gezien de kledij van de mannen verwachtte ik toch minimaal heavy metal, maar nee, er kwam alleen Beatles nummers uit.....het was in ieder geval oorverdovend....de tekst was wat wazig, ik kreeg het idee, dat zij op basis van klanken zongen. Bij Ruby Tuesday zijn we ze maar gaan helpen....maar dat zijn ze niet gewend in Indonesië.
Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en in de bar van het hotel nog wat gedronken, deze keer met zangeres, maar dat was wel beter, dan de band van eerder die avond.

• 03 Maart 2016 - 12:57

Ma:

Wat vroeg Jose het verslag. Mooie foto s.

• 03 Maart 2016 - 14:35

Loretta:

Mooie foto's je komt zwart terug nog veel plezier gr loek en loretta

• 03 Maart 2016 - 21:28

Kitty:

Leuk al die kamerplanten. Alleen bij mij thuis doen ze het niet zo weelderig als daar in de tuin!!

• 04 Maart 2016 - 08:51

Pa En Ma:

Mooie foto's wat is de dag temperatuur

Groetjes

• 06 Maart 2016 - 09:08

Loes:

Wat een mooie foto's, het is wel een hele mooie reis. Wat een prachtige planten.

• 07 Maart 2016 - 21:56

Jose Verboom:

De dagtemperatuur is ongeveer 27 graden, +1 of -1. Wel heel vochtig, de zon zien we niet zoveel, het is zwaarbewolkt. Ik weet dus niet of ik zwart terug kom! hahaha