Donderdag 3 maart - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Donderdag 3 maart - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 maart

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

08 Maart 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Ik loop nu af en toe aan, dat ik ergens ben, waar geen wifi is of de wifi zeer traag. Ik loop dus een beetje achter met plaatsen van reisverslagen en foto's. Als de wifi er wel is en van goede snelheid, krijgen jullie ineens heel veel, sorry.

Op donderdag 3 maart zijn wij met de trein van 9 uur vanuit Bandung vertrokken naar Yogjakarta.
Voor je de trein in kan stappen, moet je eerst inchecken en je paspoort laten zien, net als met het vliegtuig.
Vervolgens word je door de stewardess welkom geheten en kan je je plaats op gaan zoeken. Met de groepen zaten wij in 1 coupé en deze zat niet vol. Van de lege plaatsen is gedurende de reis flink gebruik gemaakt om foto's te kunnen maken. Want ja zit je rechts, dan zijn de mooie plaatjes links en andersom.
Tot mijn verbazing vertrok de trein op tijd....de NS zou er nog wat van kunnen leren!
Vertrek van de trein werd aangekondigd door de Big ben te laten horen. Dat is wel een vreemd fluitje hoor. Vanuit het station zag ik, dat de woonhuizen tot aan het spoor gebouwd staan. Mensen staan ook gewoon langs het spoor te kijken hoe de trein voorbij rijdt. Niets geen hekken langs het spoor, de was hangt op waslijnen, de kinderen spelen langs het spoor etc....De veiligheid is hier geen issue.
Al gauw reden wij langs rijstvelden en open vlaktes met op de achtergrond bergen. Na een uurtje kwamen wij bij het eerste station en wat leuk is de trein staat zo'n 10 minuten stil, dus hop naar buiten en even foto's te maken en dan gaat die BigBen weer en dan staan er een aantal mensen hard te zwaaien dat je naar binnen moet en dan vertrekt de trein weer.
Het volgende gedeelte was een treinrit door de bergen heen. Het was prachtig. Goed zichtbaar was de Merapi vulkaan en aan de voet allemaal rijstvelden. Prachtig.
Op een gegeven moment werd een prachtige Uleus cap op de wolken zichtbaar. Er werd druk gefotografeerd!
Daarna weer tijd voor een stop op een station. Er was een kwartier de tijd om even te lopen. De temperatuur liep langzaam op, de zon kwam achter de wolken vandaan. En terwijl wij stonden te genieten ging ineens de trein rijden. Ho, stop, wij moeten ook mee.....uiteindelijk iemand, die engels sprak: nee, het water moet bijgevuld worden...niets aan de hand. Pff...
Daarna veranderde het landschap snel. Het gebied werd vlakker, de zon kwam een beetje achter de wolken vandaan. Om 16.00 uur kwam de trein keurig op tijd het station van Yogjakarta binnen.
Het was toen nog 1 km lopen naar ons hotel Phoenix. Een prachtig hotel in koloniale stijl.
Het was wel vroeg nacht: de dag erna stond onze wekker op 3 uur....

• 08 Maart 2016 - 21:37

Harry Cladder:

Hoi Jose,

Wat een prachtige reisverslag! Ik zie mij zo met jullie meereizen. Zo te lezen en te zien maak je veel mooie foto,s. En geniet je van de reis. Lekker warm daar bij jou, hier is het nog koud vergelijke bij jullie in Indonesië.

Groetjes,

Harry en moeder

• 08 Maart 2016 - 21:40

Ma En Pa:

Dat is even vlug. En wat een indrukken doe je op. Java is prachtig. Verder nog veel reisplezier. Hoewel vannacht (morgen voor jou) de dag is. Ik zal duimen en kijken of CNN wat uit zend. Groetjes van ons.

• 10 Maart 2016 - 00:03

Karine:

Ha José,
    Wat een prachtige foto's van je reis! Jullie trein had volgens mij de luxe van een vliegtuig inclusief een warme maaltijd en een Stewardess - zie ik op je foto's. Leuk dat de trein af en toe stil stond zodat je buiten foto's kon maken - en na de Big Ben snel de trein weer in!
    Geweldig zo'n hotel in koloniale stijl, maak je daar ook foto's van? Ik ben benieuwd!
    Groetjes,
    Karine