Zondag 6 maart - Reisverslag uit Tosari, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Zondag 6 maart - Reisverslag uit Tosari, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Zondag 6 maart

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

13 Maart 2016 | Indonesië, Tosari

De wekker stond wederom om 3 uur 's nachts om de zonsopkomt bij de Bromo vulkaan te gaan zien. In kleine jeeps vertrokken wij om 3.30 uur. Je gaat nu langzamerhand merken, dat de eclips dichterbij komt. De maan was helder en het was goed te zien, dat het bijna nieuwe maan is.....
Tevens een prachtige sterrenhemel. Het sterrenbeeld Schorpioen was goed te zien, maar ook de planeet Mars. Er zijn een aantal reizigers, die veel verstand hebben van astronomie, dus dat is heel leuk.
De Bromovulkaan ligt in een gebied met meerdere vulkanen. Op dit ogenblik zijn deze vulkanen wat actief. In het donker was goed te zien dat er veel weerlichten waren boven deze vulkanen.
Langzamerhand kleurde de hemel rood met de dageraad. Ineens zagen wij dat Venus zichtbaar aan de hemel staat. (het kleine stipje onder de maan) Venus is ook vaak zichtbaar tijdens de eclips!
Zo rond 5.30 uur kwam de bewolking uit het dal naar boven. Daar waren wij niet zo blij mee.
De maan verdween, de sterren verdwenen, maar de zon konden wij ook niet op zien komen. Dat is balen, dat is een 2e keer.
Gelukkig mochten we van de gids blijven en na zo'n 20 minuten kwam de zon toch boven de wolken uit en verdween de mist. Wat een prachtig uitzicht kregen wij er voor terug!
Alle fotografen waren als echter paparazzi's aan het fotograferen. Het was niet mogelijk om naar de rand van de krater te gaan vanwege de activiteit van de vulkaan. Daarom gingen wij lopend naar een ander uitzichtpunt. Hier een groepsfoto gemaakt en na nog even genoten te hebben, toch terug naar het hotel om de koffers te pakken. Er was nog wat tijd om nog eenmaal door de tuinen van het hotel te lopen, maar daarna was het echt tijd om op weg te gaan naar de luchthaven van Surabaya.
Na de lunch zou er nog een stadstour door Surabaya zijn, maar vanwege een zeer flinke tropische regenbui ging dit niet door. De vlucht naar Jakarta vertrok om 21.50 uur.

• 13 Maart 2016 - 16:37

Kitty:

Mooi die foto's bij de vulkaan!!

• 13 Maart 2016 - 16:40

Pa En Ma:

Oh Jose wat een mooie foto s, schitterend gewoon. Het is daar een hele onderneming om er te komen.
    Maar prachtige foto van de vulkaan
    Jose je kunt na deze foto s wel ander werk gang zoeken bij voorbeeld politie fotograaf het zijn
    foto s van hoge kwaliteit.

• 13 Maart 2016 - 17:19

Hans:

Jose, Prachtig plaatje. Heb het hier ook op TV gezien. Maar dat kan denk ik niet tippen aan het echie.
    Veel plezier no verder op deze mooie reis. Gr. Hans

• 13 Maart 2016 - 17:51

Martin & Linda :

Hallo Jose........

Toch wel leuk om op deze wijze met je "mee te reizen".
    De foto's zijn weer erg mooi .....laat staan om alles in werkelijkheid te mogen zien wat nog indrukwekkender moet zijn. Hetgeen wat jij ziet en ervaart is altijd lastig op een foto vast te leggen.....vooral de grootsheid van sommige vergezichten is altijd lastig......

Toch hebben wij weer een hele mooie indruk gekregen van het prachtige landschap in al zij diversiteiten...........Nog steeds alles in een strak schema met vroeg opstaan en......gaan met die banaan om het maar even zo uit te drukken. Ik hoop dat er ook nog een "rustmoment" in je avontuur zit?

Groetjes Martin & Linda.

• 13 Maart 2016 - 18:38

Marianne:

Hartstikke gaaf en wat zal je er hebben genoten van alles.
    Nog heel veel plezier en geniet er nog lekker van.

Groetjes Hans en Marianne

• 14 Maart 2016 - 11:51

Loes:

Jose, wat een prachtige foto's. Het is wel een vermoeiende reis zo te lezen. Vroeg opstaan maar dan is het toch wel erg de moeite waard, want wat zie jij mooie landschappen enz. Geniet en veel plezier!!!
    groetjes
    Martin en Loes

• 14 Maart 2016 - 20:01

Loek Pino:

Jij geniet van deze prachtige reis, en wij nu al van de foto s gr en veel plezier loek en loretta.

• 14 Maart 2016 - 21:57

Esther:

Ik heb weer genoten van je reisverslagen en schitterende foto's!
    Hopelijk ben je nog even vrij als je weer terug bent zodat je kan bijkomen
    en nog kan nagenieten! Ookal zal dat laatste best lukken, denk ik.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!

Groetjes, Esther

• 15 Maart 2016 - 21:12

Loek Pino:

Jose neem wat van die mooie planten mee voor thuis, staat mooi in de tuin hoor!!!!