Zaterdag 19 maart - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Zaterdag 19 maart - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Zaterdag 19 maart

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

11 April 2016 | Indonesië, Ubud

Na het ontbijt op het gemakje naar Ubud. Nee, deze keer eens niet om 4 uur op, maar gewoon om 10 uur. Nog even en ik ga denken, dat ik vakantie heb! Hahahaha
Op de route naar Ubud stonden een paar tussenstops op het programma. Als eerste stond een batikfabriek op het programma. In een paar stappen werd ons het batik proces uitgelegd. Er werd ook zijde geweven. Ik laat alleen wat foto's zien van het batik, want het weefproces heb ik in Sulawesi al laten zien. Natuurlijk was er ook een winkel bij, maar ik was snel uit gewinkeld, toen ik de prijzen onder ogen kreeg. Een sjaal was toch 3x duurder dan in Sulawesi.
Een paar kilometer verder was een zilverfabriek. Ook hier werd het proces uitgelegd, hoe zilver gemaakt wordt. In Indonesië hebben ze heel bijzonder wit zilver. Wanneer het bewerkingsproces klaar is wordt het zilver gepolijst met tamarinde. De winkel bij dit fabriekje was wel veel groter dan in Java. Kon ik eindelijk eens leuke souvenirs kopen. ;-)
Voor de lunch stond de specialiteit van Bali op het programma: Babi Guling. Dit is varken gegrild aan het spit. De lunch bestond uit soep getrokken van varkensvlees. Rijst met allerlei soorten vlees van het varken. Het was heerlijk.
Na de lunch een koffieplantage, ook al wilden Ans & Peter eigenlijk niet, maar onze gids Kombang ging gewoon. Op deze plantage werd poepkoffie gemaakt....wat moet ik daar nu van denken....
Het hele proces van koffie maken werd uitgelegd. Hoe maak je nu poepkoffie...je geeft de civetkat de koffiebonen te eten en daarna wacht men tot de civetkat deze bonen weer uit poept. Uit de poep worden de koffiebonen gehaald en deze worden dan vervolgens gebrand. Voila...poepkoffie.
Ik heb mij hier niet aan gewaagd, maar wel aan de Bali mocca...dat is gewoon chocolademelk. Smaakte prima, ondanks het warme weer.
Om 15.30 uur kwam ik bij het hotel aan. Ik hoefde niet zo ver te lopen. Het eerste huisje (en het lag direct aan het zwembad) was voor mij. Ik heb mij even omgekleed en een bakje thee gezet en toen gauw op weg om Ubud te verkennen. Ik heb het Koninklijk Paleis en de Saraswati tempel met lotusvijver bezocht. Tegen de tijd, dat ik bij het Monkey Forest aan kwam begon het al donker te worden en was er niet zo veel meer te zien. Met Ans en Peter 's avonds nog gedineerd in een piepklein Balinees restaurantje zonder westerse toeristen. Dat was een traktatie.

  • 11 April 2016 - 13:14

    Pa En Ma:

    Een leuke trip. En wat een schattige onderkomen zeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Reislustig als altijd, reis ik dit jaar af naar Indonesië. Ik hoop op 9 maart een prachtige zonsverduistering te gaan zien. Nu maar hopen, dat het een onbewolkte dag gaat worden.

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 5271

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 23 Maart 2016

Indonesië en de zonsverduistering 2016

Landen bezocht: