Vrijdag 18 maart - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 maart - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jose Verboom - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 maart

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Jose

10 April 2016 | Indonesië, Seminyak

Een vrije dag in Seminyak. Na een ontbijt samen met Ans ben ik een wandeling gaan maken in het dorp. Ik ben linksom begonnen, dan zou ik vanzelf weer terugkomen bij het hotel. Met frisse moed begonnen en al gauw verbaasde ik mij over de hoeveelheid winkels in het dorp. Het was voor mijn gevoel de Costa Brava van Bali. Shop, shop, shop en nog eens shop....en allemaal verkochten ze hetzelfde. Het enige afwijkende was een lokaal marktje, wat ik tegenkwam. Verder allemaal winkeltjes voor de toeristen. Zo ben ik iedere keer weer linksaf slaand doorgelopen. Maar de afslag naar het hotel kwam maar niet. Er leek wel geen eind aan het dorp te komen. Maar ja het is daar wel 38 graden en de zon staat recht boven je. Hoe lang blijf je doorlopen? Toch maar besloten om dezelfde weg weer terug te lopen om weer bij het hotel te komen. Om 12.30 uur was ik weer bij het hotel.
Na even wat gedronken te hebben, ben ik een uurtje naar het strand gegaan. Ik durfde het niet langer aan. Het was heerlijk. Het water was volgens mij 27 graden, dus afkoelen was er niet echt bij.
In de namiddag stond er een excursie naar de tempel in Uluwatu op het programma. Ook daar zouden wij de zonsondergang bekijken, maar de zon zou onder gaan tijdens een speciale Kecak dansvoorstelling. Er wordt door een groep mannen a capella gezongen. Dat was heel ritmisch en muzikaal met een kenmerkende “tjak”klank. De dansers voeren tegelijkertijd een dans uit. Deze dans staat bekend als de apendans. De zangers vormen samen met 1 van de dansers het apenleger.
Het verhaal beeldt een liefdesverhaal uit. Ik had een papier gekregen, maar dat was in zo slecht Nederlands, dat ik het nog eens goed op moet zoeken, wat de details zijn. Er was een happy end. De geliefden vinden elkaar aan het einde wel, dankzij de generaal van het apenleger. Zoveel heb ik meegekregen. Het was fascinerend om naar te kijken, dus het verhaal was op dat moment niet zo belangrijk. En de zonsondergang: nog net op tijd heb ik een fotootje gemaakt, anders was deze al voorbij geweest. Nog wel interessant was de onweersbui, die boven de voorstelling hing.
Na de voorstelling stond er nog een diner op het strand op het programma. Na een half uur in de file kwamen we aan bij het restaurant. Op de kaart stonden alleen visgerechten, dus ik was niet al te blij.
Maar goed, het werd wel heel gezellig toen nog 2 medereizigers op het strand zaten. Met zijn vijven is het toen nog laat geworden ook.

  • 10 April 2016 - 21:09

    Pa En Ma:

    Geweldig weer.

  • 11 April 2016 - 18:48

    Martin & Linda:

    Hallo Jose......

    Foto 12 weer een toppertje.......foto 18 .....? Nieuwe verkering?

    Groetjes Martin & Linda


  • 11 April 2016 - 18:50

    Martin & Linda:

    We bedoelde natuurlijk foto 20

  • 12 April 2016 - 22:09

    Karine:

    Wat een prachtige kustlijn - zie ik op je foto's !!
    De foto's van de apendans zijn erg bijzonder - en ik zie dat je ook nog met één van de dansers op de foto bent gegaan.

  • 13 April 2016 - 22:23

    Jose Verboom:

    Hahahaha, vinden julllie het wat?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jose

Reislustig als altijd, reis ik dit jaar af naar Indonesië. Ik hoop op 9 maart een prachtige zonsverduistering te gaan zien. Nu maar hopen, dat het een onbewolkte dag gaat worden.

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 5280

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 23 Maart 2016

Indonesië en de zonsverduistering 2016

Landen bezocht: